2013. július 19.

Cekker

... erről a szóról mindig nagyanyám jut eszembe ... ahogy sétál le az Orlay utcán ... megy a Bartók Béla úti tejivóba, vagy a Nagycsarnokba ... át a Szabadság hídon a nyekergő 47-es villamossal. A Csarnokban a sok háziasszony ... mindenki nagyjából egyforma cekkerrel ... akkor még szemmagasságban lehetett nekem, talán azért jegyeztem meg ennyire ... köszönnek egymásnak, mosolyognak ... "Hogy vagytok Rózsikám?" ... Mamát mindenki ismeri? ... Bele kerül a háziasszony hálójába a nagy csöpögős ponty, tej, kenyér, dinnye ... az meg csak nyúlik, nyúlik ...


Ahogy haladtunk bele a 70-es évekbe, egyre rondábbak lettek ezek a cekkerek ... egyre műanyagabbak ... egyre valószínűtlenebb  színűek ... mégis számomra azt a boldog, kedélyes, egymásra odafigyelő légkört hozza vissza, amit Mama tudott teremteni maga körül, minden korban és minden körülmények között.   .......  Aztán jöttek a nájlonzacskók   .......


Bár igazán semmi szükségem rá, most amikor megtaláltam ezt a mintát, képtelen voltam ellenállni annak, hogy meghorgoljam. .... Elkészült az én kis emlékcekkerem.

Réka bolerójából (hú, még azt se mutattam) maradt egy kis melírozott Alize Miss pamut fonal, azt fogtam össze fehér, illetve fekete Cataniával, így jó kis masszív fonalat kaptam. Most már mindkét oldalát középen fehérrel csinálnám, de így váltakozva is jó lesz a dinnyének ...


Itt a minta:

Katt a képre!
Félkészen

És persze a régi dal is beugrik rögtön,

"...hajnalban szól a vekkere
és tele van már a cekkere
mert nem derogál,
piacra jár...."

mostanában a Hot Jazz Band-től.
Íme:



És, ha már Hot Jazz Band ... egy kis programajánló július 24-re:
http://www.zoobudapest.com/tervezz-velunk/programtervezo/koncertek

Én ott leszek ...


18 megjegyzés:

  1. Köszi a mintát! Én is sok hasonló emléket őrzök a hálós tatyóval kapcsolatban. Kicsit most visszavittél a múltba.. Manapság valóban a nylon tasak dívik, de engem ez hidegen hagy. Én saját készítésű hímzett vászon szatyrokat használok. SŐŐŐt el fogom készíteni a Te cekkered is. Beírtam az idei bakancslistába. A blogomra,ha kirakom, mindenképp oda fogom írni, hogy tőled van az ötlet és a minta! Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Et is beautiful your crochet bag!!!. I'm very happy you have made it. it was me who shared in my blog, and i appreciate you have made it...
    Thanks and congratulations.

    Silvia

    VálaszTörlés
  3. Que bonita te ha quedado la bolsa.
    Saludos.
    Mavi.

    VálaszTörlés
  4. Ez nálam is szerelem" volt első látásra! Szépséges!!!!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm!
    Azóta leköltözött a Balatonra, és munkába is állt.
    Jelentem, kibír mindent.

    VálaszTörlés
  6. Zsu az emlékekkel tele cekkered nagyon klassz lett! Érdemes volt meghorgolnod, mert szerintem a parton most azt lesik a nyaralók "Hol a csudába vette ezt a jó kis tatyót ez a csaj?" A fehér virág nekem is jobban tetszik. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az jó lenne, ha a parton lesnék, mert az azt jelentené, hogy én is ott vagyok.
      ... De nem.

      Törlés
  7. Super super nice!! ♥Thanks for the pattern/link :-). Oh and I love that music!!

    VálaszTörlés
  8. Gorgeous! Thanks so much for sharing on Craft Schooling Sunday a few weeks back, the party will be on again this Sunday, so hope to see you there!

    VálaszTörlés
  9. Amazing bag!
    Have a lovely weekend!
    Hugs!!!

    VálaszTörlés
  10. What a beautiful crochet square! Thank you! :)
    _______
    Lee Ann

    Crochet...Gotta Love It! Blog


    YouTube Channel

    #crochetgottaloveit
    #crochet

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...